Geef eens 'n KNALkadoo!

Cadeautjes inpakken vind ik heerlijk! Als je een mooi ingepakt cadeau kan afgeven, is dat al de helft van het plezier. Het wordt alleen wat moeilijker als je iets geeft dat niet tastbaar is... Maar zelfs dan kan je met iets leuks uit de hoek komen! 

Voor Marie's tiende verjaardag maakte ik een KNALkadoo: een ballon die ze stuk moest prikken om haar verjaardagscadeau te ontdekken. 

Ik moet bekennen: dit is niet de meest snelle manier van inpakken. Maar als je er in totaal een uurtje voor kan uittrekken, kom je echt al heel ver. En dan tel ik het bezoek aan Ava, Action of Hema mee. Op de foto hieronder zie je wat je zoal nodig hebt. 



In het midden van de foto zie je een klein wit rolletje. Daar staat een gedichtje op, over het cadeau. Het rolletje tekst gaat in de ballon, samen met confetti, glitters en misschien andere leuke dingen. Wij hadden bijvoorbeeld nog wat gouden sterretjes liggen. Die heb ik er ook ingestopt. 

Dan de ballon opblazen en in een doos stoppen. De doos had ik onderaan bekleed met wat inpakpapier en gekreukt cellofaan. 



Supercool is het natuurlijk als je ballon ook nog opstijgt wanneer de doos opengaat. Maar dat is niet zo evident. Er moet al behoorlijk wat helium aan te pas komen om de ballon met vulling en al de lucht in te krijgen. 

Aan een verjaardagskaart hang je een lintje met een punaise. Zorg dat je feestvarken de kaart eerst openmaakt en daar leest dat de punaise een noodzakelijk attribuut is voor het cadeau. 

We hadden Marie de weken voor het feestje nogal warm gemaakt voor haar cadeau. Geen wonder dus dat ze een beetje vreemd kijkt op de foto hieronder. 



Alleen maar een ballon??! Maar toen we haar de punaise in herinnering brachten, werd er algauw driftig geprikt. 



Het resultaat van het prikwerk zie je op de foto hieronder. Zeker met glitters erin - die je anders echt overal terugvindt - doe je 't best buiten of boven de wasbak. 



Zoals gezegd, is dit cadeau niet in 1-2-3 ingepakt. Maar het is zo super om te geven. Marie is er een hele tijd mee bezig geweest: lezen, uitpakken, prikken, nog eens lezen... Zo wordt het cadeautje zelf een belevenis, zeker als je iets geeft dat zich in de toekomst afspeelt. 

Leuk voor kinderen, maar stiekem zou ik het zelf ook nog wel op prijs kunnen stellen :-).

Reacties