vosje Lena

Ik heb mijn allereerste eigen amigurumi patroon gemaakt! Al een tijdje geleden eigenlijk, maar het kwam er maar niet van om erover te schrijven. En veel meer dan een beetje lyrisch geleuter over hoe trots ik wel niet ben (op mezelf dan nog), mag je misschien ook niet verwachten. Nog steeds bereid om door te lezen? Je bent een topper!

De aanleiding voor deze creatieve uitdaging kwam van mijn schoonmoeder. Ik ga even van de gelegenheid gebruik maken om te zeggen dat het een lieve madame is. Kwestie van alle misverstanden bij voorbaat uit de weg te ruimen.

Dus, mijn lieve schoonmoeder heeft een aantal vriendinnen, met kinderen. En zoals dat gaat, krijgen die kinderen nu volop zelf kinderen. Ik kan de tel niet meer bijhouden en vooral niet welk kindje bij welk kind van welke vriendin hoort. Maar feit is dat ik voor hen allemaal een knuffel mocht haken, liefst passend bij het geboortekaartje.

Het tot nu toe laatste baby’tje in de rij kreeg de mooie naam Lena en op haar geboortekaartje stond een vosje. Nu zijn er meer dan genoeg leuke, stoere of schattige amigurumi patronen voor vossen, maar om de één of andere onnaspeurbare reden vatte ik het plan op om zelf aan het knutselen te gaan.

Ik ben niet zo’n goede tekenaar, zeker niet zomaar uit de losse hand. Maar toch had ik vrij snel een vosje op papier staan. Het omzetten naar een amigurumi patroon ging, tot mijn grote verbazing, ook behoorlijk vlot. Misschien komt het omdat het vosje zo goed in mijn hoofd zat; ik had nogal een duidelijk beeld van hoe het eruit moest gaan zien. Natuurlijk heb ik een paar keer alles moeten uithalen en opnieuw beginnen, wat – toegegeven – soms wel wat ergernis veroorzaakte :-). Vooral de staart heeft mij flink wat hoofdbrekens bezorgd. Maar ik ben oprecht trots op het resultaat!

Lena, in navolging van het baby’tje voor wie ik de knuffel voor het eerst maakte, is schattig geworden, maar ze kijkt ook een tikje ondeugend uit haar ogen. Ik stel mij altijd voor dat ze lief genoeg is om niet achter je kippen aan te gaan, maar de koekjestrommel is misschien niet altijd veilig…


Hieronder de fotosessie. Wil je Lena graag zelf haken? Het patroon vind je HIER, in een downloadbare PDF, jawel! 







Reacties